למה נכון לנהל רשימות דיוור? וגם: הטבה מיוחדת ברישום למערכת רב מסר

"אף אחד לא פותח היום מיילים", זו אחת ההערות שאני שומעת מדי פעם ומאחוריה המון הכללות. בסופו של דבר, רשימת דיוור המנוהלת בצורה חכמה ומבוססת על תוכן איכותי ומעניין יכולה להפוך לכלי עזר משמעותי בשיווק העסק

למה נכון לנהל רשימות דיוור? וגם: הטבה מיוחדת ברישום למערכת רב מסר

"אף אחד לא פותח היום מיילים", זו אחת ההערות שאני שומעת מדי פעם ומאחוריה המון הכללות. בסופו של דבר, רשימת דיוור המנוהלת בצורה חכמה ומבוססת על תוכן איכותי ומעניין יכולה להפוך לכלי עזר משמעותי בשיווק העסק

“אתם חייבים שיהיה לכם מערכת דיוור”, “למה אתם לא שולחים מיילים שיווקיים ללקוחות?” וגם “אף אחד לא קורא מיילים היום, זה הולך ישר לפח”. כן, כמה הכללות ודעות הפוכות יש על הפלטפורמה השיווקית הזו, שנדמה שהייתה כאן הרבה לפני פייסבוק ואינסטוש. כיועצת עסקית, אני שומעת בעיקר חשש גדול מהתעסקות עם מערכות לא מוכרות ומסובכות והתעלמות מהפוטנציאל השיווקי והיצירתי שיש מאחורי מערכות הדיוור היום. 

אז למה כדאי ונכון לנהל רשימות דיוור? בכתבה זו אנסה לשפוך קצת אור על הפלטפורמה וכהרגלי, לתת את נקודת המבט המקצועית והאישית שלי, שהיא אולי לא מה שהתרגלתם לשמוע. 

בואו נתחיל מהבסיס –  מהי בכלל מערכת דיוור? 

 מערכת הדיוור היא בסופו של דבר תוכנה שמיועדת לעסקים שרוצים לשלוח דיוורים ומיילים ללקוחות שלהם ולאגד בתוך מקום אחד את כל הלידים וכתובות המייל של לקוחות פוטנציאליים, מתעניינים ולקוחות קיימים. 

איפה אנחנו מתחילים להתבלבל? הפתרונות מגוונים מאוד ומאפשרים לעשות בהרבה יותר מלשלוח רק דיוורים, לדוגמא – ישנן מערכות שמאפשרות גם לשלוח הודעות כתובות (SMS), לפרסם דפי נחיתה, לנהל קורסים דיגיטליים, ליצור תהליכי שיווק אוטומטיים ועוד. 

הבחירה קשה. אילו מערכות דיוור שכיחות קיימות היום בשוק?

יש ה מ ו ן !!!!

מספיק שתחפשו בגוגל “מערכת דיוור” ותופיע לכם רשימה ארוכה מאוד של ספקים המציעים את השירות. 

השכיחות ביותר מההכרות שלי הן : רב מסר, סמוב, Active Trail ו MailChimp. מעבר לכך שהן באמת המבוקשות והמוכרות ביותר היום בתחום, אני יכולה להגיד שהתנסיתי בכל אחת מהמערכות האלו. 

 בכתבה זו אני בוחרת להתמקד רק במערכת הדיוור של רב מסר, מאחר וזוהי המערכת שבחרתי לעבוד איתה בשנה האחרונה. אני מאוד אוהבת אותה וממליצה עליה (ולכן גם יצרתי מולם שיתוף פעולה בו אתם מקבלים הטבה ייחודית דרכי).  

השאלה הכי חשובה בעיניי, היא ה “למה?”. למה בכלל צריך מערכת דיוור ולמי היא מתאימה?

אז נתחיל מהסיבה, שבעיניי היא החשובה ביותר: רובנו תלויים מבחינה שיווקית בספקים חיצונים שמנהלים לנו את הנכסים וזו תלות שנרצה לנהל אותה בצורה טובה יותר.

למה אני מתכוונת? אפיקי שיווק כגון: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו’ מרגישים כשייכים לנו. אנחנו כותבים תכנים, מפרסמים סרטונים ותמונות וכל פלטפורמה כזו מרגישה לנו כמו ברירת מחדל בחיים, אבל בעצם, היא בכלל לא שלנו ובכל יום נתון נערכים בה שינויים שאנחנו לא יכולים לצפות מראש או להשפיע עליהם. 

 היוזר והחשבון שהקמנו הם כביכול שלנו ואנחנו יכולים לפעול והשתמש בשירות בצורה חופשית, אבל באותה נשימה – אין לנו באמת שליטה על החשבון. כלומר, הנכס הוא לא באמת שלנו.

המשמעות הדרמטית ביותר של האותיות הקטנות האלו היא שבכל פלטפורמה יכולה להיווצר בעיה כלשהי בחשבון, עד כדי מחיקה טוטאלית שלו ללא יכולת להחזיר אותו חזרה. המשמעות הפחות דרמטית היא שאין לנו שליטה באמת על שינויים בחשיפה, בהגדרות התוכן וכדומה ומדי יום יכולה ליפול עלינו פצצה חדשה. 

בנוסף, לפעמים מתרחשות תקלות טכניות בשירותים הנ”ל ואז למי מאיתנו שמתבסס רק על פלטפורמות חיצוניות נוצר אתגר – אין לו שום יכולת לשווק ולתקשר עם הלקוחות שלו. 

אלו הסיבות העיקריות, שבעיניי, שווה לפתח רשימת דיוור עצמאית, כנכס בלעדי שלנו. 

סיבה נוספת טמונה בהתפתחות העסקית אליה אנחנו שואפים. ככל שהפעילות העסקית מתפתחת, באופן טבעי נגדיל את הפעילות השיווקית שלנו ורשימת דיוור היא אופציה נהדרת לפתח עוד נתיב שיווקי, להגדיל את העניין של לקוחות ממוקדים ופוטנציאליים מאד ולדבר עם הקהל במקום שמרגיש יותר אינטימי וקרוב. 

ואם רציתם עוד כמה סיבות, אז הנה עוד כמה יתרונות של מערכות דיוור:  

*שימוש במערכת דיוור מאפשר לנהל רשימות תפוצה מסודרות

*המערכות מאפשרות לשלוח דיוורים לכמויות גדולות של אנשים בלחיצת כפתור

*ניתן לפתח אוטומציות שמאפשרות לשמור על קשר רציף עם הלקוחות מבלי ליצור בכל פעם מחדש מיילים ולשלוח אותם פרטנית ללקוחות. 

*המערכות מאפשרות לראות סטטיסטיקות מאוד חשובות וללמוד דרכן על התנהלות העסק, הנושאים שמעניינים את קהלי היעד שלו ולשפר את הפעילות העסקית.

*כאמור – היום ניתן גם להרחיב את השימוש במערכות הדיוור לשירותים נוספים כגון – ניהול CRM (בחלק מהמערכות), יצירת דפי נחיתה וטפסים, מערכות לימודים, התממשקות לאתר ועוד.. 

עבודה נכונה ומותאמת עם מערכת דיוור – מאפשרת לכם לייעל את העסק שלכם, מה שאומר שתחסכו זמן, כסף ומאמץ. 

למי מתאים להקים ולפתח רשימות דיוור?

בעיניי זהו כלי חשוב לכל בעל עסק (לא משנה מה גודלו) שרוצה לשמור על קשר עם הלקוחות שלו, דרך משלוח מיילים (לצורך עדכונים כלליים, שמירת קשר כללי, הצעות מיוחדות ויש עוד מגוון רחב של סיבות).

עלויות מערכות דיוור הן לא גבוהות ולכן באמת ניתן להגיד שהשירות מאוד נגיש ובעל ערך, למי שרוצה לפתח את אפיק השיווק הנ”ל. 

איך בוחרים מערכת דיוור? 

נבדוק כמה קריטריונים חשובים מאוד שנרצה שהמערכת תענה עליהם ואפשר לדעת האם זה מתקיים, דרך שאילת השאלות המקדימות הנ”ל –

  • מה הצורך שלי? 

תמיד ממליצה להבין מה אתם רוצים לעשות, לפני שאתם מתחייבים לכל מערכת מכל סוג. 

  • האם המערכת נותנת לי מענה לצורך שהגדרתי? 

בהתאם לרשימת הצרכים, האם המערכת המדוברת נותנת לי מענה עבורם? 

  • מה התקציב שיש לי לטובת הרישום והתחזוקה השוטפת של מערכת הדיוור? 

כאמור, עלויות מערכות הדיוור הן לא גבוהות (לפעמים אפילו מאפשרות להירשם בחינם לשירותים הבסיסיים).
ההבנה היא שהשירות הוא נגיש ובעל ערך, אבל, יש לקבל החלטה מה חשוב לכם ומה העלות שלו, כי לפעמים גם הזול, או השירות בחינם – לא נותן לכם מענה למה שאתם מחפשים. 

  • האם השימוש במערכת נוח? 

זהו בעיניי אחד השיקולים החשובים ביותר. 

כשעבדתי עם חלק ממערכות הדיוור שציינתי בהתחלה, פשוט הרגשתי שהן לא מותאמות לחוויית המשתמש שלי, הרגשתי שממש קשה לי לעבוד איתן ולכן – פשוט לא עשיתי איתן כלום.

אין דבר מתסכל יותר מלרצות לעשות משהו, אבל לא להצליח לעשות אותו מאחר וממשק המשתמש שלו לא ידידותי או לא נותן מענה לצורך עליו נרצה לעבוד.  

הנה המלצה וגם הטבה שתעשה את החיים קצת יותר קלים:

אני עובדת היום עם מערכת הרב מסר לשליחת דיוורים. מאז שעברתי אליה כל החסמים הטכניים שהיו לי בכל הקשור ליצירת הדיוורים נעלמו. היום אני משתמשת במערכת הדיוור שלהם לקידום הפעולות הבאות : 

  • שליחת דיוורים לקהילת לקוחות #אתצמאית שלי – מדובר על מיילים הנשלחים מדי תקופה.  
  • פיתוח אוטומציות לשליחת דיוורים כלליים לכלל הלקוחות שלי – עדיין לא סיימתי לפתח אותן, הן בטיפול לקראת האתר החדש שמתוכנן להעלות בחודשים הקרובים. 
  • דפי נחיתה ייעודיים לרישום לפעילויות שונות שמתקיימות אצלי בעסק. 

 

מאחר ואני סופר מרוצה, סגרתי הטבה מיוחדת ללקוחות שנרשמים דרכי וניתן להרחיב את חבילת השירות ולקבל דרכי אקסטרות כיפיות ומפנקות – 

  • חודש התנסות חינם (במקום שבועיים בחיבור הרגיל) 
  • רישום עד 1,000 כתובות של לקוחות (במקום 20 בחיבור הרגיל) 
  • משלוח של עד 6,000 דיוורים בחודש ההתנסות 

 

איך מקבלים את ההטבה?

פשוט נרשמים דרך הלינק לשירות ומתחילים להתנסות בשירות (אין התחייבות בכלל בחודש הראשון, אז שווה להכיר את המערכת במידה ואתם עוד מתלבטים).

(ושימו לב, דף הרישום נבנה גם ברב מסר, חמוד, לא?). 

יש לכם שאלות נוספות על דיוור ועל המערכת של רב-מסר? מוזמנים לשאול בתגובות לכתבה ואשמח לענות.

גילוי נאות: ההטבה ברישום לרב-מסר נערכת באמצעות תוכנית שיתופים ואני מקבלת עמלה כאשר אתם נרשמים לשירות. דרך אגב, זו גם הסיבה שההטבה לרישום דרכי היא גדולה יותר מרישום רגיל לשירות. 

אולי יעניין אותך גם

#אתצמאית – הפודקאסט

#אתצמאית – עכשיו גם בפודקאסט! ברוכות וברוכים הבאים לפודקאסט #אתצמאית. הפודקאסט מיועד לכל מי שמעניין אותו או אותה, תחום ההתפתחות האישית והמקצועית. בכל פרק בו

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתי!

דילוג לתוכן