לכל עסק, קטן או גדול, יש דרך ייחודית משלו.
הרבה פעמים ניתן להבין ולהעריך את הדרך, רק בהסתכלות אחורה, דרך העמקה והבנה מה המשמעות הגדולה ביותר שבעל העסק, והעסק עצמו עברו.
ההישג שלי, כיועצת, בליווי של דורית שבתאי, היזמית, הרעיונאית והבעלים של מותג Clara Bella Health הוא בדיוק היום, כשאנחנו מסתכלות אחורה על ההתפתחות שהיא עברה כמנהלת המותג.
המותג, Clara Bela Health הוקם לאחר ניסיונה, כ-30 שנה, של דורית שבתאי, מנהלת המותג, בטיפול אישי במטופלות במסגרת קליניקת הטיפול שלה כקוסמטיקאית פרא רפואית ומומחית בקוסמטיקה טיפולית בכירה.
דורית גילתה שיש צורך במוצר משלים, מרגיע, מרפא ונעים וידעה שאין הרבה מוצרים בשוק שנותנים מענה משלים לעור ולאו דווקא מענה טיפולי (שנמכרים בתוך הקליניקות השונות).
בנוסף לצורך, רצתה לחבר את הקשר המשפחתי שלה לסדרת המוצרים, מתוך זיכרון היסטורי שלה מול אמה, הייצרה במו ידיה שמנים וקרמים לגוף ולפנים, מגלעינים שונים, בשנות החמישים.
מתוך הסיפור האישי שלה והניסיון המקצועי שלה, נולד המותג המושלם שלה.
Clara Bella Health
מהות השם –
קלרה – שם האם, על שם המונח קלייר – אור.
אמה של דורית היתה כולה אור, קורנת, בזכות הפנימיות והאהבה שלה לטיפוח, ולכן שם המותג מייצג את כל המהות של היופי, הטיפוח ובריאות העור.
המותג כולל סדרת מוצרים שפותחה על ידי דורית, המופקת מעלים, צמחים ושורשים, כולם טבעיים ואורגניים, ונותנים מענה לטיפול סוגי עור שונים, מעור צעיר ועד עור בוגר, בהתאם לצרכי היום יום.
סדרת המוצרים כוללת פתרונות לכל סוגי הקהלים : תינוקות, גברים, נשים, עור צעיר ועור בוקר, ומבוססת כולה על צמח החוחובה, שגדל בדרום הארץ. כל סדרת המוצרים כמובן באישור משרד הבריאות, לא נוסתה על בעלי חיים, ללא פרבנים ו SLS Free.
החוחובה הוא מוצר ידידותי, שמתחבר לגוף האדם בצורה שכאשר מורחים אותו על העור – הוא סופג אותו, בצורה הכי קרובה לשומן הטבעי של עור האדם (Ph-5). בסדרה תוכלו למצוא : שמני תינוקות, שמני עיסוי לנשים בהיריון, שמני הזנה לזקן ולשיער, סרום פנים, קרם פנים, שמן גוף, סבון מוצק, פילינג גוף ועוד..
תהליך העבודה המשותף
הליווי של דורית התחיל מההכרות האישית שלי מולה (גילוי נאות, היא הקוסמטיקאית שלי במשך שנים).
במהלך השנים ראיתי אותה מפתחת את קליניקת הטיפול שלה, בדרך הכל כך ייחודית שלה, תוך חיבור קבוע לערכים שמלווים אותה כקוסמטיקאית. רשימת הערכים עליהם העסק של מבוסס ארוכה (מאוד ????) אך המרכזיים ביניהם שקשורים לפיתוח המותג מתייחסים לרמת המקצועיות בפתרון (יסודית, מעמיקה בידע, לומדת, מתפתחת, לא פזיזה, בעלת אתיקה גבוהה ורצון למצוינות), במקביל לרמת השירות הגבוהה שלה, היחס האישי והחדשנות בפתרונות.
הערכים שבנינו לטובת המותג Clara Bella Health מתייחסים לנוכחות ולנראות שלו, ל X פקטור של גרעיני החוחובה האורגניים (מוצר מאוד קרוב להרכב העור ואורגני כמובן), להבנה האמיתית של צרכי הלקוח ולניסיון של דורית בפיתוח המוצרים.
המטרות בפיתוח ליין המוצרים היו מאוד ברורות, לשתינו :
הראשונה – הרצון להעלות את הכנסותיה של דורית, ללא צורך בהוספת עבודה פיזית בקליניקה (כלומר, ביסוס אפיקי הכנסה נוספים).
השנייה – למצב את המותג כמותג מוכר וייחודי, בשוק המטרה שלו.
וכך התחלנו.
שוק המטרה שנבחר נבחן על בסיס 2 שווקים מרכזיים : קהל ישראלי וקהל אמריקאי, ולאחר בחינת הפתרונות הקיימים בשני השווקים, התקציב המדובר שהיה לנו ויכולת החדירה של המוצר בכל אחד מהם, בחרנו להתחיל את העבודה דרך פתיחת חנות באמזון ארה”ב.
הדרך של פיתוח מותג בינלאומי היא לא פשוטה, ובמיוחד לעסק קטן, עם תקציב שיווקי נמוך.
בתחילת הדרך באמזון, ליווי את החנות של דורית יועצי אמזון, שעזרו לנו בהקמת ובניית התשתית של החנות.
בחודש דצמבר האחרון, קיבלנו החלטה אמיצה מאוד, במסגרתה המותג עבר שינוי משמעותי בניהול החנות, ומסגרת השינוי הזה, שחררנו את יועצי אמזון שליווי את דורית בשוטף, והשארנו את החנות בניהול בלעדי של דורית, גם במחיר ההבנה שיכול להיות שהחנות תאלץ להיסגר בעקבות פעילות שיווקיות לא מספקת.
היום, לאחר 4 חודשי פעילות ודרך החסכון בעלויות השיווק והתפעול החיצוניות, דורית מצליחה להגיע למכירה אורגנית של אזור ה 150 יחידות מהמוצרים, בכל חודש, בצורה כמעט רק אורגנית ובמימון קטן מאוד של קמפיינים בתוך אמזון.
החנות באמזון כוללת היום 2 מוצרים: שמן הזקן והסרום לפנים ובקרוב מאוד יצטרף מוצר שלישי לחנות (הסבון המוצק).
מסקנות מהתהליך
לפעמים יש לנו חלומות, שמתגשמים בצורה אחרת ממה שתכננו.
הרצון שלנו להגשים אותם, מלווה בהרבה מאוד החלטות בדרך, חלקן בעלות סיכון מסוים – רגשי, מנטלי, תפעולי, ניהולי או פיננסי וחלקן גורמות לנו פשוט לנסות ולהגשים את מה שרצינו.
כשאני ודורית מסתכלות אחורה על הדרך שהיא עברה, אנחנו רואות את הרצון שלה להגשים חלום.
חלום של אשה אחת, שכולל בתוכו אלמנטים משפחתיים, רצון לשמר את שם אימה, למצוא פתרון אמיתי לצרכי הלקוחות שלה וחשוב לא פחות – ממש כנגד כל הסיכויים של מותג קטן, לקפוץ למים העמוקים ולהתחיל לשחות.
אני לגמרי רואה את דורית היום, כמנהלת עסק שהתפתחה המון עם פיתוח המותג הפרטי שלה,
בגישה, באמונה, בחוסן, בהתנסות, בלמידה ובהקשבה ולא פחות חשוב – ביישום של הדברים בשטח.
ולגבי המטרות שהגדרנו –
הראשונה הושגה, דורית מצליחה להגדיל את רווחיות המכירות מהמותג, גם בארץ (דרך מכירה בקליניקה) וגם בחו”ל (דרך מכירה באמזון).
והשנייה, לגמרי בדרך הנכונה להשגה, המותג באמזון כבר מבוסס, בעל חוות מעולות רבות וכבר מתחילה להיות תנועה חוזרת של לקוחות. ובארץ, עדיין המאמצים נעשים במיוחד בחו”ל, אבל בהחלט ניתן להגיד שיש כבר קהל לקוחות שבוי של המוצרים ומפה, זה השלב הבא של הפיתוח של המותג.
מזמינה אתכם להתרשם מהפעילות השיווקית שלה בעמוד האינסטגרם של המותג .
וכמובן, למי שלא יודע או יודעת,
לקוחות שמגיעים דרכי לדורית, נהנים ממוצר חוחובה מתנה לבחירה (שמן פיור או סרום), בטיפול הראשון בקליניקה.
אני כבר התאהבתי בליין המוצרים, ממליצה באהבה להתנסות.
אהבתם את הכתבה? אשמח לתגובה, ממש פה למטה,
ועד הכתבה הבאה –
לגמרי ממליצה להבין ולחשוב איך, מגשימים את החלומות שיש לכם.