כשהעסק מתפתח, כדאי לעדכן גם את הדרך שבה מציגים אותו.
לאחרונה שיניתי את כל תפריטי הניווט באתר שלי, ומכיוון שזה היה בעיניי תהליך משמעותי, אני מנצלת את ההזדמנות לשתף גם אתכם ולתת הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך החשיבה, האפיון והאסטרטגיה, שהובילו לביצוע בפועל של השינוי.
העסק שלי התרחב בתקופה האחרונה – הוספתי מוצרים, שירותים וקהלים חדשים.
עם ההתפתחות הזו, הבנתי שהאתר שלי כבר לא מייצג בצורה מדויקת את מה שאני מציעה היום. התפריטים הקיימים הפכו לפחות ברורים, ותפריטי הניווט לא באמת עזרו למצוא את השירות המתאים. האתר אמנם מלא בדברים טובים – אבל כשאי אפשר למצוא אותם, זה כאילו הם לא קיימים.
התפריטים התבססו על העסק במתכונת הקודמת שלו, של ייעוצים בליווי אישי בלבד, ולא שיקפו בכלל את השינויים שהכנסתי במהלך השנתיים האחרונות שכוללים : סדנאות דיגיטליות, קורסים דיגיטליים, מפגשי קונספט של #בוקר אתצמאית ופתרונות לשחקני פוקר.
בפועל, גם אם יש לי את השירותים הכי מדהימים בעולם, מה זה שווה, אם אי אפשר למצוא אותם בקלות, אני מאבדת המון ערך למי שכבר נמצא באתר.
הגיע הזמן לעשות סדר.
עוד לפני שהתחלתי, פניתי לזוהר פרץ, אשת הדיגיטל והשיווק שלי במיקור חוץ וביקשתי ממנה לעשות את האפיון הראשוני של התפריטים החדשים.
למה פניתי אליה? כי אחד הדברים שלמדתי על בשרי בעצמאות, הוא שלא הכל צריך לקרות דרך נקודת המבט שלי, ולפעמים, דווקא מישהי שמסתכלת על הדברים מהצד, רואה את הדברים בצורה פשוטה יותר.
חוץ מזה.. אני מודה…. העברת המשימות האלו לזוהר המהממת מאפשרת לי לפנות מקום לעשייה שנכונה לי יותר, ולהישאר בפוקוס על מה שבאמת מקדם את העסק והפעילות שלי (לדוגמא, לכתוב את הכתבה הזו עכשיו).
אז אחרי שקיבלתי מזוהר, את רשימת התפריטים שהיא היתה מנווטת דרכם בצורה פשוטה יותר, עשיתי את ההתאמות מהצד שלי וחילקתי את התפריטים לשלוש משפחות מאוד ברורות של קהלי היעד שלי :
- עצמאיות (ועצמאיים) – או כמו שקראתי להם : “עצמאות ועסקים“.
זוהי דרך אגב, עיקר הפעילות שלי. - ספורטאים ושחקני פוקר – עם הספורטאים אני עובדת כבר כמה שנים אבל את הפוקר פיתחתי בתקופה האחרונה ורוצה לשים אותה יותר בפרונט.
- אימון מנטלי אישי – לכאלו שרוצים לעשות שינויים כלליים בחיים שלהם (עונה יותר על הקטגוריה של הלקוחות הפרטיים).
כמובן שבכל תפריט ראשי כזה, אני מובילה לעולם תוכן מדויק עם המוצרים שמתאימים אליו.
בלי לבלבל, בלי ללכת לאיבוד, בלי לשוטט, הכל פשוט וקל.
בשלב הזה, עירבתי כבר את אורית טננבאום, מחברת 365evo Web Solutions לשיפור חווית המשתמש והדיוק שלו, והביצוע בפועל של השינויים (זה לא רק שינוי בתפריטים, אלא שינוי אסטרטגי בכל ההצגה שלהם).
יחד, ובהתאם להמלצות שלה, דייקנו את מבנה התפריטים, לא רק מנקודת המבט של המשתמשים והמבקרים באתר, אלא גם בהתחשב בחיפושים רלוונטיים בגוגל (SEO) ונתונים ממערכות AI שמראים איך גולשים וגולשות מתנהלים באתר בפועל.
שאלנו את השאלות :
- איך משתמש שנכנס פעם ראשונה לאתר, ימצא בדיוק את מה שהוא מחפש וצריך?
- איך מי שכבר מכיר אותי, יוכל לגלות שיש לי דברים חדשים להציע לו (או לה?)
- איך נציג את כל מה שיש אצלי, בלי להעמיס?
- איך אפשר לנצל את זמן השוטטות של המשתמשים שלי באתר, בלי להעמיס אליהם, בכוונה לעזור להם להישאר, בדרך פשוטה, ישירה, שמובילה גם לתוצאות?
בדיוק כמו בפעילות העסקית.
זה היה שלב חשוב ממש, שהעמיק את ההבנה, לא רק מה אני רוצה להראות, אלא מה באמת עובד ומייצר תנועה נכונה, מסודרת ומניעה לפעולה.
אני מוסיפה פה תמונות שמשקפות את השינוי בתפריטים ומראות בדיוק את התהליך המדויק שעשיתי בשינוי עם אורית:
לפני

אחרי



מבחינתי, שינוי התפריטים הוא הרבה מעבר לרק עניין טכני, אלא חלק בלתי נפרד מההתפתחות של העסק ומהאחריות שלי כלפי מי שמגיע לבקר באתר שלי.
הדגש הוא שהדברים יהיו נגישים, מדויקים, וכמובן, שאהיה נאמנה לעצמי ולהתפתחות שלי בדרך.
אולי זה לא רק הסיפור שלי.
אם גם אצלך יש תחושה שמשהו במבנה כבר לא משרת את הדרך שלך, אולי זה סימן לעצור, להסתכל על הדברים מחדש ולשאול אם הגיע הזמן לעשות סדר (לא סתם הוספתי ותייגתי את אנשי המקצוע שאני עובדת איתן, כדי שתדעי שיש על מי לסמוך, אם את לא רוצה לעשות את זה לבד).
לסיכום,
אם היית באתר שלי בעבר, אני מזמינה אותך להיכנס שוב, להסתובב קצת, לראות מה חדש, ואולי לגלות משהו שלא שמת אליו לב קודם ❤️.
ואם זו פעם ראשונה שלך פה, איזה כיף לראות אותך פה. השתדלתי לעשות לך את הדרך פשוטה והכי נעימה שיש, וכמובן, יותר מאשמח לדעת אם התחברת,
אורית