סיפור לקוח : איך הפכנו עסק לעריכה גרפית לסטודיו מושלם לצילום?

"בגיל 14 חלמתי שאהיה צלמת", זה היה המשפט הראשון ששירי אמרה לי כאשר התחלנו את תהליך הליווי העסקי המשותף שלנו. היום יש לה סטודיו לצילום וזו הפעילות העסקית המרכזית שלה.

סיפור לקוח : איך הפכנו עסק לעריכה גרפית לסטודיו מושלם לצילום?

"בגיל 14 חלמתי שאהיה צלמת", זה היה המשפט הראשון ששירי אמרה לי כאשר התחלנו את תהליך הליווי העסקי המשותף שלנו. היום יש לה סטודיו לצילום וזו הפעילות העסקית המרכזית שלה.

בשלב הקמת עסק, אני תמיד ממליצה לעצמאיים חדשים, להתחיל בשלב הראשון למכור את השירותים שלהם לא.נשים שכבר מכירים אותם.

הכי הגיוני וטבעי שאנשים שכבר מכירים אותנו יהיו אלו שיקנו מאתנו ראשונים, לא?

כשיצאתי לדרך העצמאית שלי כיועצת עסקית, שירי היתה מהלקוחות הראשונים שהתחילו לעבוד איתי (הלקוחה השנייה ליתר דיוק).

ההכרות איתה היתה במסגרת העבודה שלי בפרומיס, שם היא סיפקה לנו שירותי עיצוב גרפי כפרילנסרית.

חייבת להגיד שכל כך אהבתי לעבוד עם שירי, מעבר לזה שהיא אשת מקצוע מופלאה, היא גם אישיות נעימה וכייפית, תמיד קשקשנו קצת מעבר והתקרבנו ברמה האישית, ממש קליק.

בשיחת התנעה לתהליך המשותף, היה ברור לנו מהן המטרות המשותפות שנרצה לקדם ביחד :

המטרה הראשונה – להגשים חלום ילדות ולהעביר את כל הפעילות העסקית שלה, מתחום העריכה הגרפית, לתחום הצילום. כלומר, המטרה היתה להפוך את הצילום לעסק העיקרי בפעילות (באותה עת, הפעילות היתה רק בתחילת הדרך).

המטרה המשנית ולא פחות חשובה – לכוון כמה שיותר לפרויקטים, שמאפשרים לה להביא את עצמה לידי ביטוי ככל הניתן. שירי היא אמנית ויוצרת ורצינו כמה שיותר לתת מקום לרצון שלה ליצור ולהגשים את התשוקה שלה דרכם.

התחלנו עם השראות.

לעצמאיים שעוסקים בתחומי האמנות, השראה היא מקור מוטיבציה נהדר.

כשאני מלמדת לעבוד על בסיס השראה, ההכוונה שלי ברמה העסקית היא למצוא השראה שנוכל ללמוד ממנה, כזו שאנחנו מתחברים אליה ומהצד השני – השראה שאני לא מתחברת אליה, שנוכל להבין מה לא עובד עבורנו.

כשלשירי היו השראות, אפשר היה להתחיל לעבוד על התחלת עבודה במודלים עסקיים ואז הוספנו לשיח שלנו את הדיבור על “המספרים בעסק” >> הגדרנו לאיזה רף הכנסות היא רוצה להגיע, מהי כמות הצילומים שהיא יכולה ורוצה לצאת אליהם ומהם תמחורי המוצרים שלה. 

בנוסף, עבדנו על עיבוי ודיוק הפעילות השיווקית שלה, דרך דיוק המסרים עצמם ורכישת ניסיון ובטחון בפעולות שיווקיות שהוגדרו בינינו בעשייה.

אחד הפרמטרים הכי חשובים בתקופה הזו של התחלת העבודה בעסק חדש, או משודרג במקרה הזה, היתה איך לסגור עוד פרויקטים ואיך לייצר אינטראקציות עם לקוחות פוטנציאלים נוספים.

חוזרת לטיפ הכי משמעותי שאוכל לתת לכם בנושא – קודם מוכרים למי שמכיר אותנו ומהם מבקשים עזרה בהפצת הבשורה על העשייה שלנו.

*** הערת ביניים חשובה – אני רואה דפוס התנהלות כללי שחוזר על עצמו בהקשר הזה, שעדיין לא הצלחתי לפצח עד הסוף. להרבה עצמאיים ועצמאיות קשה מאוד לדבר או “לצעוק” את העשייה שלהם בקול ואפילו ההיפך – יש איזשהו צורך להסתיר את העשייה 🧐.

אחד הדברים המשמעותיים שנוכל לעשות בעניין זה, הוא להתמודד ולהתגבר על אותו דפוס שמנהל אותנו, בדיוק מהסיבה שאלו שאנחנו כן יכולים לספר להם על העשייה שלנו, הם יהיו אלו, הראשונים לעזור לנו להצליח.

פעילות נוספת, שאפשרית לביצוע (תלוית עסק כמובן), היא יצירת שיתופי פעולה שנותנים מענה לצורך השיווקי של הגדלת הקהל שלכם. אצל שירי יצרנו מספר שיתופי פעולה, במסגרתם היא יצאה לצילומי תדמית עם משפיעניות רשת, תמורת חשיפת העסק לקהלים שלהן, מהלך שכמעט תמיד עובד (כל עוד מוצאים את שיתופי הפעולה הנכונים עבורו).

📷 📷 📷

כשאני מסתכלת על האתגרים המשמעותיים ביותר שהיו בפיתוח העסקי של שירי, אני מזהה 2 אתגרים בולטים :

  1. ביסוס הפעילות השיווקית (יצירת בטחון בשיווק שלה).
  2. ניהול זמן איכותי במסגרת העבודה של כמעצבת לבין פיתוח הסטודיו לצילום.

מהניסיון שלי, שני האתגרים האלו בולטים גם אצל עצמאיות ועצמאיים אחרים, ומניחה שאם אשאל את העצמאיות והעצמאיים איתם אני עובדת בקבוצת # אתצמאית, הם יעידו שבהחלט אלו האתגרים המרכזיים.

איך התמודדנו ועדיין מתמודדות עם האתגרים המדוברים?

כדי לפשט את התשובה בסקירה שלי היום, עניתי על כל אתגר – בתשובה אחת (בסוף, זו באמת התשובה המהותית ביותר בהתפתחות) :

לאתגר הראשון בהקשר לפעילות השיווקית, התשובה היא : שיווק הוא שריר, ככל שתתנסו בו יותר, כך יהיה לכם יותר קל.

לאתגר השני בהקשר לניהול הזמן הוא תכנון, תכנון, תכנון. עובדים על ניהול עצמי במסגרת הזמן שיש לנו, מתכננים בצורה ממוקדת את משבצות הזמן שלנו.

זכרו, מה שעובד – משמרים, מה שלא עובד – מדייקים ומשנים.

העניין בלהיות בעל.ת עסק עצמאי, הוא לשמור על עקביות, עשייה ואמונה בדרך. כאשר פועלים בצורה הזו, גם האתגרים עוברים, והעשייה עוזרת לנו להשיג הצלחות רבות.

לקראת פרסום הכתבה, שאלתי את שירי איך התהליך שעבדנו עליו עזר לה (אם בכלל 😉) והיא ענתה:  “עיקר העבודה בהתחלה היתה מנטלית, בה שחררנו הרבה מהאמונות והחסמים שהיו לי באותה תקופה. זה איפשר לי להגדיל את הבטחון שלי בעצמי ובעסק ואז לעבוד על הפן המקצועי והעסקי שכלל את העבודה על השיווק ועוד…” .

אוסיף ואגיד שאני מאמינה שזה באמת העניין, לעבוד משולב על הפן המנטלי והעסקי במקביל – אנחנו מגיעים עם סל אבנים על הגב ועד שלא נלמד לחזק את הגוף כדי לתמוך בו, או לחלופין לשחרר כמה אבנים בדרך, לא באמת נצליח להקליל את הדרך. אני באמונה שעסק אמנם הוא דבר מאתגר ודורש מאתנו כל הזמן לעבור את השטח האפור שקשה לנו איתו, אבל הוא לא אמור להיות קשה, אלא זורם, נעים ולא פחות חשוב – כייפי.

רוצים לקרוא עוד על צילומי תדמית?  מזמינה אתכם לקרוא את הכתבה שנכתבה יחד עם שירי בנושא.

בנוסף, אם כבר סיפרתי לכם על העסק המושלם שלה,

למי שמגיעים דרכי יש הטבות בסגירת צילומים בסטודיו :

10% הנחה על צילומי תדמית ו-5% על כל שאר חבילות הצילום (יש לעדכן שהגעתם דרכי כדי לקבל את ההטבות).

תוכלו לעקוב אחרי המוכשרת הזו, ברשתות החברתיות, מצרפת לינקים ל-

עמוד האינסטגרם

עמוד הפייסבוק העסקי

והאתר.

 

שירי, אוהבת אותך כל כך, זכיתי ללוות אותך ותודה על הדרך המשותפת ❤️

אולי יעניין אותך גם

האם אתם מכורים לפוקר?

האם אתם מכורים לפוקר?

משחק הפוקר נתפס לרוב כמשחק אסטרטגיה וכיף עם חברים, ולמרות זאת, המתח, ההפסדים והצורך בהשגת ריגוש ותוצאות, עלולים להשפיע על השחקנים, הרבה מעבר למשחק עצמו. התשוקה למשחק, עלולה בקלות להפוך לתלות, כזו שיכולה להוביל לדפוסי התנהגות שממש מזכירים התמכרות.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן