כל מה שחשוב שתדעי על צילומי תדמית

את כל הזמן שומעת שאת חייבת לצאת לצילומי תדמית אבל לא באמת מבינה למה. הנה כל הסיבות למה כן (ומתי דווקא לא)

כל מה שחשוב שתדעי על צילומי תדמית

את כל הזמן שומעת שאת חייבת לצאת לצילומי תדמית אבל לא באמת מבינה למה. הנה כל הסיבות למה כן (ומתי דווקא לא)

אני רואה מכנה משותף בין הרבה עצמאיות שמגיעות אליי לתהליכי הייעוץ והוא אותו צ’קליסט של הדברים שאמרו להן לעשות עבור העסק שלהן ואיתו הן מגיעות אליי.

זה יכול להיות אמירות כמו: “את חייבת שיהיה לך לוגו”, “תשווקי רק באינסטגרם” , “תפתחי גם אינסטגרם, גם פייסבוק עסקי, גם אתר, גם וגם…”, או בהקשר של הנושא שלנו – “את חייבת לצאת לצילומים כדי שיהיה לך איך לשווק את העסק שלך”.

בדרך כלל, אחרי שהן מספרות על הצ’קליסט הזה של כל הדברים שאמרו להן שהן “חייבות” לעשות, הן ממשיכות ואומרות אחת מ-2 התשובות הבאות:  “אני לא מבינה למה אני צריכה לעשות את זה” או “ממש קשה לי לצאת לצילומים, גדול עליי”.

הכתבה שלי מתייחסת לצילומי תדמית בדיוק דרך המענה ל-2 השאלות האלו, ולא כדי לשכנע אותך להצטלם, אלא רק כדי להסביר למה כדאי לך ומתי?

בכתבה זו אני שמחה ומתרגשת לארח את שירי חן פורמישל, שהיא הצלמת הקבועה שלי (וגם לקוחה וחברה יקרה).

צילומי תדמית מתייחסים לצילום קונספט ע”י צלם מקצועי המאפשר לבעלת העסק המצולמת להשתמש בתמונות מקצועיות בכל פעילות שהיא יוצרת או מקדמת, אישית או עסקית.  

צילומי תדמית מייצגים לא רק עצמאיים ובעלי עסקים, אלא גם שכירים שרוצים להציג תמונת פרופיל איכותית במדיות השונות (לדוגמא – לינקדאין, קורות חיים ועמודים פרטיים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם).

צילומי תדמית הם באמת אמצעי חשוב לבעלי ובעלות עסקים, מאחר והן משמשים ככלי שיווקי בפעילות השוטפת של הפעילות, אבל, צילומי תדמית לא מתאימים לכל שלב של העסק, או יותר נכון – לאו דווקא מתאימים לכל בעלת עסק, בכל שלב.

בעיניי, בשלב ההתחלתי של העסק, לגמרי אפשר להשתמש בתמונות טובות שצולמו על ידכן במצלמת הטלפון הנייד או מצלמה רגילה ובתמונות אווירה ממאגרים חינמיים.

ברור שאם יש לכן תקציב וחשק, אז צילום מקצועי יהיה דבר נפלא גם בשלבי העסק הראשוניים, אבל זה לגמרי לא Must.

אחת הסיבות שלא מפריע לי שתתחילי לשווק בצורה “פחות” מקצועית היא שבדרך כלל לוקח זמן לתפוס את החלק השיווקי בעסק ולכן יותר חשוב בעיניי שתתנסי בשיווק שלך, מאשר תדאגי לפתח שפה עיצובית מושלמת וצילומים מושקעים – כי במידה ולא עושים זה נכון, איכשהו בסוף, זה קצת הולך לאיבוד וחבל.

מתי כן מומלץ עבורך לתאם צילומי תדמית?

כשאת מרגישה בשלה לעבור את תהליך הצמיחה, גם בשיווק שלך, וגם בעצמך.

צילומי תדמית בעיניי  הם עוד שריר שנרצה לפתח בדרך העצמאית שלנו. בדרך כלל לוקח זמן להיפתח, להבין איך ומה לעשות, להתחבר לצלמת, ולכן, ההשקעה האנרגטית בתהליך הזה חייבת להגיע במומנטום הנכון עבורך, ולא רק כי “את צריכה”.

מה חשוב לדעת לפני שאת חושבת לסגור צילומי תדמית ?

אז קודם כל, באמת חשוב שתהיי כנה עם עצמך ותשאלי –

📷 למה אני רוצה / צריכה את הצילומים?

📷 מה אני מתכננת לעשות איתם?

📷 איך הם משרתים אותי?

שירי מוסיפה שהדברים הכי חשובים שיש לקחת בחשבון לפני שמתאמים את הצילומים הם לדעת ולתכנן: מהן המטרות שלך? מהו התקציב שיש ברשותך? מהו הסיפור שתרצי להעביר דרך הצילומים ואך הוא קשור לעסק / למותג שלך?  

את השאלות האלו גם הצלם או הצלמת אמורים לשאול אותך, אז שלב התשאול המקדים כבר יכול מאוד לעזור לקראת סגירה עם הספק.ית הרלוונטיים.

הטיפים של שירי לבחירת צלם או צלמת :

💡 חשוב שתתרשמי מתיקי עבודות של מספר צלמים, כדי שתוכלי לראות לאיזה מהם את  מתחברת יותר מבחינת סגנון ואיכות הצילום (אפשר לגמרי להרגיש את רמת המקצועיות וסגנון הצילום של הצלמת, דרך התמונות). את תיקי העבודות אפשר למצוא בקלות ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט.

💡 כדי לייצר עבורך את סט התמונות המדויקות, חשובה ממש היצירתיות של הצלם או הצלמת. חשוב מאוד בשיחת ההכרות שתבדקי איך הפתרון ממוקד אליך ואיך מגבשים עבורך את הקונספט של יום הצילום, ההערכות מבחינת פרטי הלבוש וכמובן – הלוקיישן.

💡 טיפ לא פחות חשוב – החיבור האישי. תמיד מומלץ להתחבר לנותני השירותים שאת לוקחת. אם תרגישי בנח, יראו וירגישו את זה בתמונות.

בנוסף, אם אנחנו כבר מתייחסות לצילומי התדמית, שירי מוסיפה את הטיפים שלה לימי הצילומים עצמם:

מומלץ שתבואי רעננה, אחרי שינה טובה, שבעה, ממוקדת ועם מצב רוח טוב 😉.

עייפות ועצבנות משתקפות בתמונות, גם אם יש פתרונות טשטוש נחמדים וטבעיים.

מה כדאי ללבוש? בגדים מגוהצים ונקיים. מצחיק שצריך לכתוב את זה, אבל בבקשה – אל תגיעי לצילומים עם בגדים עם כתמים, או כאלו שאוחסנו בצורה לא נאותה בארון. רואים הכל בתמונות ! ה כ ל ! 

ולגבי האיפור?  ההמלצה היא להתאפר באיפור עדין וטבעי ולהיעזר במאפרת מקצועית. איפור בסגנון עדין וטבעי, מצד אחד ישדרג לך את התמונות כי ימנע הברקות מיותרות של העור, אבל חשוב לא פחות – יציג אותך, כמו שאת.

רוב התכנים שאנחנו צורכות הן ויזואליים, ולכן צילומי תדמית איכותיים לגמרי עושים את העבודה בניהול הרושם הראשוני עבור העסק שלך.

תמונות תדמית טובות, יספרו סיפור ויציגו אותך בדרך בה תוכלי לשדר ולהעביר הלאה ללקוחות הפוטנציאליים שלך מסר ברור וקוהרנטי וכמובן – יעלו את השיווק שלך רמה אחת למעלה.

לסיכום, המענה לשאלות – למה כדאי לך ומתי? הוא:

כדאי לך כי מעבר לזה שתקבלי אופציה לשפר את ביצועי העסק שלך ולהעלות אותם לרמה הבאה בשיווק שלך, תעברי גם תהליך צמיחה אישית והעלאת בטחון עצמי.

מתי? כשאת מוכנה ויש לך את התקציב להשקיע.

ואיך? חיבור אישי, פתרון מקצועי, התאמה לתקציב, נעיצה ביומן ויאללה – פשוט ליהנות מהדרך.

נשמח לענות לשאלות בנושא אם יש, תכתבי לנו פה בתגובות ונדאג לענות לך בשמחה.

לשירי יש הטבה מיוחדת לקוראות הבלוג שלי –

תוכלי ליהנות מ – 10% אחוז הנחה בסגירת חבילת צילומי תדמית.

מצרפת לינקים לתיק העבודות שלה, ולאתרוכמה תמונות מייצגות שלי, בצילומי התדמית המושלמים שהיא עשתה לי. דרך אגב כל התמונות באתר שלי, צולמו ע”י שירי, אז נשאר רק לשוטט ולראות אותן בעמודים השונים. 

ממליצה באהבה ❤️

אולי יעניין אותך גם

#אתצמאית – הפודקאסט

#אתצמאית – עכשיו גם בפודקאסט! ברוכות וברוכים הבאים לפודקאסט #אתצמאית. הפודקאסט מיועד לכל מי שמעניין אותו או אותה, תחום ההתפתחות האישית והמקצועית. בכל פרק בו

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתי!

דילוג לתוכן