בתהליכי הליווי שלי, עולה שוב ושוב השאלה – האם כדאי להירשם לנטוורקינג?
האמת היא, שמעולם לא התחברתי לפורמט הזה. בעיניי, הוא דורש המון השקעה (זמן, אנרגיה, נסיעות, כסף) וברוב המקרים התוצאה האיטית לא שווה את ההשקעה.
ממה שאני רואה אצל עצמאיות וגם מבחינת הדברים שעובדים עליי, אפשר להשיג חיבורים עסקיים ותוצאות שיווקיות טובות יותר, בפחות זמן ודרך פעולות שיווקיות מתפתחות ומדויקות.
ועדיין – היו מקרים בהם כן המלצתי.
שלוש לקוחות שלי הגיעו לנקודה שבה זה התאים עבורן ושתיים מהן בחרו גם לנסות, וזה באמת עבד.
הן חיפשו את מפגשי הקפה, הבינו את ההשקעה שמגיעה איתם וידעו מראש למה הן נכנסות.
הן בחרו להשקיע במה שאני קוראת לו “שיווק נטוורקי”, במקום לפתח שרירי שיווק אחרים.
ההשקעה שלהן השתלמה – הן יצאו עם חיבורים ותוצאות אמיתיות,
אבל כאן בדיוק הנקודה :
נטוורקינג לא מתאים לכל עצמאית, לא לכל שלב ולא לכל עסק.
סוגי נטוורקינג פופולריים לעצמאיות
כשמדברים על נטוורקינג, לרוב מתכוונים לאחת מהאפשרויות הבאות:
- קבוצות פורמליות כגון : BNI (פגישות מובנות וקבועות עם חובת הפניות והמלצות הדדיות זהו מודל שמבוסס על מחויבות גבוהה).
- נטוורקינג חברתי־אישי – מפגשי קפה או בוקר נטוורקינג. גם הם רשמיים אבל במבנה גמיש יותר ועם פחות בירוקרטיה.
- נטוורקינג בכנסים וסדנאות – חיבורים עסקיים שנוצרים תוך כדי השתתפות באירועי תוכן, הרצאות או ימי עיון.
- נטוורקינג אונליין – קהילות דיגיטליות בפייסבוק, בלינקדאין או בוואטסאפ, שמאפשרות להכיר ולבנות קשרים גם מרחוק.
לצד כל סוגי הנטוורקינג האלו, אני הרגשתי שמשהו חסר.
בכל פורמט – פורמלי, חברתי, בכנסים או אונליין, נשארתי עם תחושת החמצה: הרבה היכרות שטחית, מעט מאוד עומק, ולעיתים גם לחץ “לסגור עסקה” במקום לבנות קשר אמיתי.
מתוך החוסר הזה, גם שלי וגם של עצמאיות נוספות שפגשתי, בחרתי ליצור משהו אחר: קהילה.
ב־#אתצמאית וב־#אתצמאית בשטח, הדגש שלי הוא לא על הפניות עסקיות, אלא על חיבורים אמיתיים, על שותפות לדרך ועל מקום שבו אפשר להיות את עצמך בלי מסכות.
הקהילות שלי הן לא עוד פורמט נטוורקינג, אלא קהילות חיות ונושמות, שמחברות בין האישי לעסקי, בין חוויה ללמידה ובין נשים (וגם כמה גברים), שמבינות אחת את השנייה, באמת.
הקשרים הם אמיתיים ואותנטיים, וכל המלצה מגיעה על בסיס הכרות וחוויה משותפת במרחב העסקי של עולם העצמאיות והעצמאיים ולא מתוך מחויבות של הפורמט.
אז מה היתרון של קהילה עסקית על פני נטוורקינג מסורתי?
בנטוורקינג המסורתי את מגיעה, מציגה את עצמך (בדרך כלל עם נאום מעלית מתורגל, או לא), קובעת אולי פגישה לקפה או שתיים, ובעיקר יוצאת לתחושה שסימנת V על עוד מפגש, מבלי שתמיד נוצרו חיבורים משמעותיים באמת.
בקהילה – את חלק ממרחב מתמשך:
- אין צורך “למכור את עצמך”.
- יש שיתופים אמיתיים על העסק ועל החיים.
- יש תמיכה והבנה לאורך הדרך.
- החיבורים נוצרים מתוך חברות וקשר אישי, לא מתוך חובה.
זה ההבדל הגדול, בקהילה עסקית כמו #אתצמאית, הקשרים לא מסתיימים בפגישה, אלא מתפתחים ומלווים אותך לאורך הדרך.
עדויות וחוויות מהקהילה
במקום שאני אספר לך, אני מזמינה אותך לצפות בסרטוני הריל שהוספתי כאן, שהם עדויות אמיתיות של עצמאיות מהקהילה, שמראות איך המפגשים שינו להן את הדרך בעסק ובחיים.
* עדויות לקוחות וספקים לאחר אירוע הקהילה האחרון
* למה פתחתי את קהילת #אתצמאית בשטח
* איך אירוע קהילה נראה?
ועכשיו, יש לך הזדמנות לחוות את זה בעצמך, באירועים הקרובים שמתוכננים לקהילה.
תוכלי להתרשם וללמוד עוד על הקהילה בלינק המצורף , ולקחת חלק באחד מהאירועים הבאים שמתוכננים להתקיים.
לא בטוחה מה מתוכנן להחודש?
תשלחי לי הודעה ואשמח לתת את כל הפרטים.
מחכה להכיר אותך, אורית❤️
תגובה אחת
פוסט מעולה, אורית!
כיף לקרוא