לפרק את הפלונטר – תכנון עסקי נכון למניעת התפזרות בעשייה

לפרק את הפלונטר – תכנון עסקי נכון למניעת התפזרות בעשייה

תכנון נכון הוא בין היסודות המשמעותיים ביותר של העסק. ככל שנתכנן קדימה יותר, כך נבין איזה צעדים לבצע כדי להגיע לאותה נקודה ומכאן החשיבות במיפוי והבנת הפוטנציאל העסקי של כל אחד מהמוצרים והשירותים שנספק.

כבעלי עסקים, מנהלים או עצמאים , העשייה שלנו פרוסה על תחומים שונים ופעילויות רבות.

לא פעם שמתי לב, שמרוב עשייה (ברוכה ומדהימה בפני עצמה כמובן),  אנו לא עוצרים רגע לבדוק את תחומי הפעילות שלנו.  לחלופין, לא יודעים למפות נכון את תחומי הפעילות בהם אנו פעילים.

מיפוי פעילות נותן תמונה עדכנית על תחומי הפעילות של העסק, סוג של אבחון עסקי שבודק אילו שירותים ומוצרים העסק נותן היום, יכול לתת בעתיד, בדגש על הבנת הפוטנציאל העסקי לכל אחד מאותם מוצרים ושירותים.

ישנם עסקים ששפר עליהם מזלם והעסק רץ קדימה, בתוך עשייה יצירתית ואנרגטית (גם מבחינת נתוניו הכספיים שמשקפים את העבודה הנכונה). ישנם עסקים שעובדים ועובדים, , על פני השטח הכל נראה תקין, אבל כשנכנסים לעובי הקורה מגלים מספר לא קטן של ליקויים בהתנהלות שנובעים מחוסר הבנה (או העמקה) בצרכי השטח,  וישנם עסקים שנלחמים על זכות הקיום שלהם יום יום, וזקוקים לעזרה מקצועית כדי לתכנן קדימה את המהלכים העסקיים והאישיים שלהם.

 

תכנון העסק מהווה את אחד מהיסודות המשמעותיים ביותר של עסק והגדלת הסיכוי להצלחתו. היכולת שלנו כמנהלים לתכנן ולבצע עבודת עומק בחשיבה קדימה, חשובה מאד בעיניי.

 

אז מאיפה מתחילים ?

 

אם אתם עדיין בשלב הרעיון של העסק ועוד לא מימשתם אותו, תוכלו לבדוק האם זה הזמן להתחיל בלינק הבא (הדרך לעצמאות, בתוך הבלוג שלי). במאמר זה תוכלו לשאול את עצמכם מספר שאלות מקדימות, לפני צאתכם לדרך עצמאית, על מנת לקבל החלטה שקולה יותר שמבוססת על בשלותכם בנקודת הזמן הנוכחית.

 

ואם אתם כבר בתוך העניינים, בעלי עסק צעירים או מנוסים, בואו נבדוק מה קורה אצלכם.

 

יכולת התכנון קדימה משקפת עד כמה נצליח לתכנן ועד מתי. ככל שנסתכל קדימה יותר (אפילו שנים רבות) ונדמיין את העסק בנראות, בפעילות ובהתנהלות היומיומית שלו, כך נוכל להחליט על הצעדים דרכם נגיע לאותה נקודה. “מחשבה יוצרת מציאות” היא לא קלישאה בעולם העסקים ומתחברת לחלוטין באג’נדה רעיונית עסקית.

 

האם יצרתם לעצמם חזון עסקי ואישי בתוך העסק?  (יהיה פה לינק לכתבה בנושא חזון עסקי)

 

גם אם עוד לא הספקתם ובמידה והחזון כבר קיים, בואו נעבור לשלב הסדר והמיקוד במוצרים.

 

כל בעל עסק מכיר את התחושה הזו, שיש לו מלא מה לתת לקהילה שלו, אתן את עצמי כדוגמא :

 

כאשר התחלתי את דרכי העצמאית, המוצרים (שירותים) שלי, נראו כך :

 

  1. ליווי עסקי לעסקים קטנים
  2. ליווי עסקי לעצמאים
  3. ליווי עסקי לעסקים בינוניים
  4. ליווי עסקי לספורטאים תחרותיים שנמצאים בסיום הקריירה שלהם ורוצים להתחיל עסק עצמאי
  5. פגישת פיצוח חד פעמית
  6. אימון אישי
  7. אימון אישי להכוונה מקצועית
  8. אימון מנהלים

התחלתי לרכז את החומרים לאפיקי השיווק השונים שלי וגיליתי שאני מתחילה להתבלבל בין השירותים שלי. הרי מה ההבדל בין ליווי עסקי לעצמאים / עסקים קטנים / עסקים בינוניים ?

 

ואיך אני לא מתבלבלת בין ליווי עסקי לספורטאים לבין אימון אישי להכוונה מקצועית?

 

מתוך אותה הרגשה, הבנתי שלא בכוונה התפזרתי על פני מוצרים (שירותים) רבים, כאשר בפועל עדיף  שארכז אותם במעטפת של קבוצות מוצרים (שירותים) ולא אצור לכל אחד מהם אסטרטגיית שיווק ותוכן פרטנית.

 

אחרי עבודת העומק שעשיתי, ריכזתי את כל אותם מוצרים ושירותים ל-

 

  1. ליווי עסקי
  2. אימון אסטרטגי למנהלים
  3. אימון אישי

ומתחת לכל קבוצת מוצרים, אני נותנת מגוון רחב של תתי-מוצרים.

 

אז מה למדתי מזה?

 

שהמיקוד הוא סופר קריטי מבחינתי (ואם כבר מדברים, גם חסכוני מבחינה פיננסית ותשומת הלב שלנו במרחב הזמן). 

 

במהלך תהליך הליווי שלי עם עסקים שונים ומגוונים, גיליתי שכמעט אצל כולם, בעיית המיקוד עולה מהר מאוד ולכן הרבה פעמים, הנושא הראשון עליו אני עובדת הוא מיפוי המוצרים והשירותים שיש לאותו לקוח והתמקדות דרך תכנית פעולה שנתית מסודרת בה נדע בדיוק איך לטפל בכל מוצר מבחינת בנייה, מכירה ושיווק.

 

אני מאמינה גדולה שכשאנחנו יודעים לאן פנינו  מועדות, קל לנו יותר להגיע לאותו יעד , ולכן תכנית פעולה מסודרת וברורה, היא קריטית להבנה הצעדים העסקיים שלנו בעסק.

מכאן תוכלו להתחיל ובטוח גם להתקדם.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו את קובץ העבודה אליכם למייל

 

הצטרפו אליי

אם בא לכם לשמוע עוד, מתוך הניסיון והתובנות שלקחתי איתי בשנים האחרונות,
אני מזמינה אתכם להצטרף לרשימת התפוצה שלי כדי שנכיר קצת יותר.

מבטיחה לשמור על תדירות שלא תפריע לכם
(וגם אם כן, תמיד תוכלו להסיר את עצמכם במידה ולא מתאים).

אהבתם?
למה שלא תשתפו עם חברים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אורית בש-סרוסי
אורית בש-סרוסי

הצטרפו אליי למסע

המאמרים הכי מעניינים שתוכלו לקרוא

סיפור לקוח / פיתוח מותג Clara Bella Health

לכל עסק, קטן או גדול, יש דרך ייחודית משלו.

הרבה פעמים ניתן להבין ולהעריך את הדרך, רק בהסתכלות אחורה, דרך העמקה והבנה מה המשמעות הגדולה ביותר שבעל העסק, והעסק עצמו עברו.

קראו עוד

כשטורניר פוקר בינלאומי הופך לשיעור על חוסן מנטלי

הדרך להגשמת מטרה מלאה בהפתעות ותנודות ולפעמים, מבלי שנרגיש, יכולה להוביל אותנו לתוצאה הפוכה ממה שרצינו

קראו עוד

כמו בפוקר כך בעסקים – איך אומץ ופחד מניעים אותנו?

הדמיון המופלא בין משחק הפוקר לבין העולם העסקי – ככל שאני לומדת יותר על המשחק, כך אני מגלה כמה הוא קרוב להתנהלות היומיומית שלי בעסק, ובפרט בתהליך קבלת ההחלטות החשובות לגביו –>

קראו עוד

פוסטים נוספים שבטוח יעניינו אתכם:

שיווק בוידאו

על שיווק בווידאו וחסמים מנטליים בהתפתחות שיווקית

עברת כבר לשיווק בווידאו? אם התשובה שלך היא “עדיין לא”, זו בדיוק הכתבה בשבילך

קראו עוד
ladies10a

כשטורניר פוקר בינלאומי הופך לשיעור על חוסן מנטלי

הדרך להגשמת מטרה מלאה בהפתעות ותנודות ולפעמים, מבלי שנרגיש, יכולה להוביל אותנו לתוצאה הפוכה ממה שרצינו

קראו עוד
CLARA BELLA-21

סיפור לקוח / פיתוח מותג Clara Bella Health

לכל עסק, קטן או גדול, יש דרך ייחודית משלו.

הרבה פעמים ניתן להבין ולהעריך את הדרך, רק בהסתכלות אחורה, דרך העמקה והבנה מה המשמעות הגדולה ביותר שבעל העסק, והעסק עצמו עברו.

קראו עוד

הצטרפו אליי

אם בא לכם לשמוע עוד, מתוך הניסיון והתובנות שלקחתי איתי בשנים האחרונות,
אני מזמינה אתכם להצטרף לרשימת התפוצה שלי כדי שנכיר קצת יותר.

מבטיחה לשמור על תדירות שלא תפריע לכם
(וגם אם כן, תמיד תוכלו להסיר את עצמכם במידה ולא מתאים).

גלילה למעלה